۴ مرداد ۱۳۸۶


تعقیب همزمان دو خرگوش
داستان های ذن -2

یک شاگرد ورزش های رزمی نزد استادش رفت و گفت:"علاقه مندم ورزش های رزمی بیشتری را یادبگیرم، ضمن فراگیری نزد شما دوست دارم نزد استاد دیگری سبک دیگری را هم آموزش ببینم،نظرشما در این مورد چیست؟ "ا
:استاد پاسخ داد
"شکارچی که دو خرگوش را همزمان تعقیب می کند نمی تواند هیچ یک را شکار کند"

A martial arts student approached his teacher with a question. "I'd like to improve my knowledge of the martial arts. In addition to learning from you, I'd like to study with another teacher in order to learn another style. What do you think of this idea?"
"The hunter who chases two rabbits," answered the master, "catches neither one."

۱ نظر:

ناشناس گفت...

داستان های ذن-۲


[ web | email ] حمیرا


سلام عزیزم
چه زیبا و آموختنی بود. روی گل تو و بچه های نازنینت را می بوسم


جمعه 5 مرداد ماه سال 1386 ساعت 11:52 PM


[ web | email ] فریدون


سلام
پرستو در باره پست چدید تان کامنتی نوشت و به آدرس ئی میل تان ارسال داشت.
نوشته های خانم سوسن جعفری دارای نثری زیبا و متنی سر شار از شور و احساس است. من آنها را با علاقه دنبال می کنم. گرچه کمتر اتفاق می افتد که کامنتی برایش بگذارم. چون جز اینکه بنویسم « نوشته تان دوست داشتنی بود »چه می توانم بنویسم. ؟
.
اینهم آدرس بلاگ ایشان است.
.


http://www.eshgvamargh.persianblog.ir

.
خب باز آخر هفته آمده است. و دل من هوای دریا را کرده است
هوای شنیدن آوای موج. هوای نظاره کردن افق در غروب آفتاب. هوای قدم زدن در طبیعت زیبا .

افسوس که این طبیعت زیبا برای عده ای از مردم عادی و زحمتکش انگلیس چیزی به جز ویرانی و بی خانمانی نیاورده است. و این مرا دل نگران کرده است.
چوعضوی را به درد آورد روزگار ...دگر عضوها را نماند قرار.
راستی چرا باران در کویر نمی بارد؟
چرا کسی تخم شادی در قلب زمین نمی کارد
.
خب آخر هفته خوبی را برایتان آرزو می کنم.
چون این نوشته در رابطه با پست جدید تان نیست بعد خواندن اگر زحمتی نباشد می توانی حذف اش کنی.
با صمیمانه ترین درود ها

--------------------------------------------------------------------------------
پاسخ :
have a good weekend


جمعه 5 مرداد ماه سال 1386 ساعت 6:37 PM


[ web | email ] پروانه


سوسن جعفری گرامی
به این خانه ی کوچک خوش آمدی .از خودتان آدرسی به جا نگذاشته اید.
با سپاس از شما



جمعه 5 مرداد ماه سال 1386 ساعت 5:32 PM


[ web | email ] سوسن جعفری


سلام. مثل اینکه نوشته‌های من زودتر از خودم به لطف دوستانی به خانه‌ی شما رسیده‌اند ... جالب بود این برایم.

و دو خرگوش ...


جمعه 5 مرداد ماه سال 1386 ساعت 2:13 PM


[ web | email ] فیروز


عنوان داستان Bell Teacher را 'زنگ، استاد' پیشنهاد می کنم


پنجشنبه 4 مرداد ماه سال 1386 ساعت 7:30 PM


[ web | email ] ریما


سلام عزیزم....ممنونم که به من سر زدی...من آپ کردم...منثظر حضورتم که با دست نوشته های قشنگت منو سر افراز کنی.....راستی لینکتم کردم....(ما رو هم فراموش نکن)
****
نکته:
تمام دلخوریم از دنیا این است که هر آنچه انسان به "رسم خطا" انجام داد به "اصل بقاء" ختم شد.


پنجشنبه 4 مرداد ماه سال 1386 ساعت 5:30 PM


[ web | email ] پروانه


این داستان منو به یاد مثل خودمون می آره:
با یک دست چند تا هندونه بلند کردن


پنجشنبه 4 مرداد ماه سال 1386 ساعت 4:00 PM


[ web | email ] پروانه


http://1979.blogfa.com/post-277.aspx
مراسم پاسداشت یاد شاملو


پنجشنبه 4 مرداد ماه سال 1386 ساعت 3:46 PM



نام :
ايميل :
وب/وبلاگ :