۱۳ تیر ۱۳۸۶

ونه گات

کتاب اسلیپ استیک یا تنهایی هرگز را اخیرا از ونه گات خواندم .نویسنده ای بسیار تواناست مقدمه کتاب بسیار خواندنی است . بعد ازخواندن کتابش عصبانی شدم


...

:انتخابی از مقدمه کتاب


این نوشته در باره ی احساسی است که من از زندگی دارم.

در اینجا همه ی آن آزمایش های مربوط به چابکی و هوش محدود من هست. این آزمایش ها مرتب تکرار می شوند. به نظر من شوخی اصلی لورل وهاردی این بود که آن ها در هر آزمایش نهایت سعی خود را می کردند. آن ها هرگز از معامله ی صادقانه با سرنوشت شان باز نماندند، از این نظر به شکل درد ناکی دوست داشتنی و با مزه بودند

..

من تجربه هایی با عشق داشته ام، یا فکر می کنم که داشته ام ، به هر حال، اگر چه آن هایی را که خیلی دوست داشتم می توان به راحتی به عنوان «محبت معمولی» تعریف کرد.با یک نفر برای مدت کوتاه یا شاید حتا برای مدت طولانی خوب تا می کردم، و او هم به نوبه ی خود با من خوب تا می کرد. این وسط عشق نقشی نداشت.


...

این قسمت هم را از میانه ی کتاب انتخاب کرده ام:

یک روز دیدم که می خواهم رییس جمهور شوم .پیشکارم یک دگمه ی تبلیغاتی به برگردان یقه ی فراک من سنجاق کرده بود. روی آن شعاری نوشته شده بود که مقدر بود باعث انتخاب شده من به ریاست جمهوری شوم:


تنهایی هرگز!

.

وقتی شروع کردم به لیچار گفتن ،دیدم بی اندازه کار ساز است. من این کار را کردم تا در یادها بماند که طرح های جدید من با چه ظرافتی فراخور انسان های متوسط الحال خواهد بود

-----

یادداشت های پراکنده در مورد ونه گات



هسته مركزي آثار ونه گات، نگاه انتقادي به جنگ جهاني دوم و فرهنگ و تمدن غرب است


---


ونه گات" خود درباره تلويزيون مي‌گويد، هركس كه‌مي‌خواهد به تلويزيون اين عامل جداكننده مردم از هم - نگاه كند، نيازي به عقل ندارد، زيرا اين وسيله گذشته او را پاك مي‌كند و هرچه كه خود بخواهد در ذهن انسان جاي مي‌دهد."


---


"سلاخ خانه شماره پنج"، "شب مادر"، "مرد بي‌وطن"، "زمان در ذهن" و "گهواره گربه "


از جمله آثار او هستند که به فارسی ترجمه شده است



:لینک های مفید


سارا شعر


گاه نگاریهای رامین فراهانی


داستان هاي كلاسيك فارسي خويشاوند آثار ونه گات هستند


کتاب نیوز


آکادمی فانتزی


۶ نظر:

ناشناس گفت...

Oi, achei teu blog pelo google tá bem interessante gostei desse post. Quando der dá uma passada pelo meu blog, é sobre camisetas personalizadas, mostra passo a passo como criar uma camiseta personalizada bem maneira. Até mais.

ناشناس گفت...

Parastu- I wish I had read some Kurt Vonnegut books

Fridoun- read it

Parastu- there are so many good things to read.

Fridoun – if you want to read or do something, you’d better start doing it. There is no point to be romantic about it and keep wishing…

Parastu- I guess you are right…. I like Kurt Vonnegut’s view on TV.

Fridoun – That’s why I don’t watch much TV. It is a complete waste of time. I rather to listen to Radio

Parastu- That Parisa’s note is interesting.

Fridoun- Yes. I enjoyed reading it .I Parvane’s Blog is interesting. She introduces variety literary texts and interesting information.

Yes- I agree. And appreciate it

Fridoun- I still would like to know her point of view about DREAMS

Parastu – perhaps she prefer not to talk about dream. Some people consider it as a personal matte.

Fridoun- You may be right.

All the very best
Fridoun & Parastu

ناشناس گفت...

Dear Parvane
Let's listen to the rain scent...

http://www.iranclip.com/player/28

ناشناس گفت...

سلام
خوبی دوست من
خوشحالم اومدی

ناشناس گفت...

ممنون خانم اسماعیل زاده عزیز
این سرافراز من است که زمانی دیر در انتظار حضور ما بود در بر کوه بلند

ناشناس گفت...

درود بر پروانه گرامي
افتخار داديد كه آمديد